MENU

15 grudnia 2013

Dla Adama

Wiecie skąd się wzięło to biblijne, piękne, męskie imię?

Ha ha mój Tato Adam mówi zawsze tak:

Wchodzi mężczyzna do raju i pyta się Pana Boga:
- A dam tu nie ma?

Były, tatko, były, a jedna z Twoich trzech dam,
 już dziś składa Ci  życzenia.


Wysłana  kartka:




Wielka Księga imion mówi, że imię Adam pochodzi z wielu źródeł:
- z języka hebrajskiego adam (ludzie) lub adhamah (ziemia),
- sumeryjskiego ada-mu (mój ojciec),
- akadyjskiego ad-mu (stworzony, zrodzony, dziecko)
-arabskiego adama (łączyć się).
Najczęściej przyjęte jest znaczenie biblijne: pierwszy człowiek stworzony przez Boga.


Dla mnie zawsze będziesz ada-mu - mój ojciec.

KOCHAM CIĘ MOCNO!

2 komentarze:

"... a czasem się do mnie uśmiechniesz
Znikną smutki szaro – niebieskie
Stoisz w progu i słońce masz w oczach,
Więc dziękuję Ci za to, że jesteś."
- Czesław Miłosz

Zapraszam ponownie i pozdrawiam
Ela