MENU

19 kwietnia 2019

01/2019 - Kartka w stylu....

Ja nie wiem, jak wy to wiecie.
Ale ja nie odróżniam tych stylów.
Po co np. takie: w stylu clean & simple.
A nie możemy prosta karteczka.
Kurcze mamy taki piękny język,
a tak wiele słów nie używamy, zapominamy.
Aż żal :((
Zrobiłam kartkę.
Wielowarstwową.
Wieloelementową.
I jaki to styl, no kurcze felek nie wiem.
Napisałam "vintage" ale.... czy na pewno?
 
Vintage? 
retro, niedzisiejszy, niewspółczesny, z innej epoki, 
wczorajszy, starodawny, nienowoczesny, wiekowy,
nie na czasie, średniowieczny, przedpotopowy, 
staromodny, nadszarpnięty zębem czasu, archaiczny, 
przebrzmiały, przeżyty, starej daty, antyczny,
zdezaktualizowany, muzealny, stary, tradycyjny,
anachroniczny, przestarzały, pachnący naftaliną, 
zacofany, przeżytkowy, nieaktualny, dawny, staroświecki, zabytkowy**
 
Rustrykalny?
chłopski, folklorystyczny, gminny,gospodarski,
kmiecy, ludowy, plebejski, regionalny,
ruralistyczny, wiejski, wieśniaczy,
włościański, wsiowy, bez ogłady,
prostacki, prosty, przaśny, plebejuszowski**
 
 A jakie to ma znaczenie.
Kartka w stylu Elki.
Moja szalona, na spontanie, z potrzeby serca.
Na bazę przykleiłam pożółkłą kartkę 
ze starej broszury.
Potem papier 250 g z nadrukiem starych desek
z kolekcji Mintay by Karola "Bird Song".
Wymoczony w wodzie.
Wygnieciony, poszarpany 
i zostawiony do wyschnięcia.
I tu szkoda, ale fotki brak.
Na to barwiona w kawie gaza, 
kawałki błękitnej koronki.
Guziki, sznurek konopny.
I wiele, wiele wyciętych elementów.
(taki jakiś zestaw kiedyś kupiłam w Empiku)
Pochlapania złotolem.
W środku też co nieco się podziało.
 
Poszalałam, ale czasem tak fajnie 
iść na całość i olać reguły.

** wyrazy zaczerpnięte ze strony: https://synonim.net

praca ze stycznia

2 komentarze:

  1. Elunia, styl jak zwał tak zwał, co za różnica, ważne że Twój :) Zdrowych radosnych Świąt :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna karteczka. Nie wiem jaki to styl, ale bardzo lubię, kiedy na kartce tak dużo się dzieje - niestety ja tak nie potrafię :)

    OdpowiedzUsuń

"... a czasem się do mnie uśmiechniesz
Znikną smutki szaro – niebieskie
Stoisz w progu i słońce masz w oczach,
Więc dziękuję Ci za to, że jesteś."
- Czesław Miłosz

Zapraszam ponownie i pozdrawiam
Ela