MENU

14 marca 2024

Wiosna i wiosenne przemyślenia życiowe

Z każdym dniem przybywa ich coraz więcej.
Otwierają swoje pąki i zachwycają.
Jeszcze chwila i będę szła do pracy i z pracy,
pod cudownym szpalerem 
stworzonym z drzew wiśniowych.
Kocham zimę, ale budzenie się przyrody
z zimowego snu, zadziwia mnie każdego roku.
Czasem się martwię, że jeszcze za wcześnie
na listki, kwiaty, że będzie mróz.
Jednak natura wie kiedy i jak.
I zaczyna się ta radość życia.
Ta feeria barw.
Żółte, jak wielkanocne kurczaczki forsycje.
Lekko różowe i fioletowe pąki magnolii.
Soczysta zieleń żywopłotu.
Radość i nadzieja na cieplejsze dni.

We mnie też wiele radości i nadziei,
chociaż jakiś lęk ukryty mówi mi, 
że coś za długo jest dobrze,
że coś za długo jestem spokojna i szczęśliwa.

Tak, śmierć Taty pokazała mi, 
jak kruche jest nasze życie.
I jak krótkie, nawet, jeśli mamy ponad 80 lat.

Pracując z osobami starszymi, z seniorami,
na nowo uczę się radości życia.
Czerpię od nich garściami mądrość życiową,
ochotę na poznawanie nieodkrytych przestrzeni.

Pamiętacie wpis, 
do mojego modowego junk journala.
Wpis z 1 czerwca 2022 roku, kiedy to
zdawałam egzaminy na terapeutę zajęciowego?

Napisałam wtedy takie zdanie:

Czy byłabym godna tego zawodu?

Dziś, z całą odpowiedzialnością
i z wielką pokorą powiem,
że nie mi oceniać siebie,
ale wiem jedno:

KOCHAM tę pracę i kocham tych ludzi.

To zaszczyt być blisko nich.



Zdjęcia z Pixabay.com

4 komentarze:

  1. Jak pięknie napisane, Elu ,kto jak nie Ty, jesteś bardzo empatyczna co już wcześniej pokazałaś angażując się w różne akcie, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie napisane i super te Twoje fotki, Fajnie że utożsamisz się z ludźmi starszymi wszak kto nie umrze za Młodu Wszystkich nas to kiedyś czeka. Ja to wiem że życie jest ulotne i czasem wystarczy tylko chwila i nas nie ma tu na ziemi. Myślę że znalazłaś swoje miejsce na ziemi i cieszę się że ta praca przynosi Ci satysfakcję. Zawsze mówię że pracujemy dla przyjemności. Pieniądze są ważne ale nie najważniejsze !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja sie cieszę na wiosnę, choć wiem, że pracy więcej, ale i czasu mniej dla swoich robótek będę miała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia i mądre słowa :) Ściskam Elu:)

    OdpowiedzUsuń

"... a czasem się do mnie uśmiechniesz
Znikną smutki szaro – niebieskie
Stoisz w progu i słońce masz w oczach,
Więc dziękuję Ci za to, że jesteś."
- Czesław Miłosz

Zapraszam ponownie i pozdrawiam
Ela